Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju Skoda OCTAVIA IV Combi (NX5, PV5) 1.5 eTSI (2024-???) 116km » 10-0L-L01 ashika
wybrany samochód: 
Skoda Octavia Iv Combi (nx5, Pv5) 1.5 Etsi (2024-???) 116km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Filtr oleju 10-0L-L01 ASHIKA

10-0L-L01 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-0L-L01

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Rodzaj filtraFiltr przykręcany
Długość [mm]95
średnica zewnętrzna [mm]78
Średnica zabudowy [mm]70
Gwint wewnętrzny [mm]13/16 X 16
nr EAN8033001308037

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-0L-L01 ASHIKA

numery OEM:
MG      LPW100181
ROVER      GFE280
CHEVROLET      93156863
CHEVROLET      9975449
LOTUS      A111E6038S
LAND ROVER      CDU1268
LAND ROVER      LPW100180
LAND ROVER      LPW100180L
LAND ROVER      LPW100230
LAND ROVER      STC974

Zastosowanie Filtr oleju 10-0L-L01 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-0L-L01 ASHIKA:

ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.