Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 103-08-813L ashika

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-08-813L ASHIKA

103-08-813L Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

103-08-813L

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy z przodu z lewej
Długość całkowita [mm] 352
Gwint zewn. [mm] 16
Gwint zewn. 1 [mm] 14 X 1,5
nr EAN 8033001852684

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-08-813L ASHIKA

numery OEM:
FIAT      71750797
FIAT      71750796
SUZUKI      4883079J10000
FIAT      71747076
FIAT      71750798
FIAT      71768319
FIAT      71768319SK1
FIAT      71768343
FIAT      71768343SK1
FIAT      71768344
FIAT      71768344SK1
FIAT      71768345
FIAT      71768345SK1
SUZUKI      4883079J10

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-08-813L ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny 103-08-813L ASHIKA:

Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.