Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO001 ashika

Filtr oleju 10-ECO001 ASHIKA

10-ECO001 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO001

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 313
średnica zewnętrzna [mm] 117
Średnica wewnętrzna [mm] 56
Średnica zabudowy [mm] 45
nr EAN 8033001186079

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO001 ASHIKA

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      5411800009
MERCEDES-BENZ      5411840225
MERCEDES-BENZ      5411840325
MERCEDES-BENZ      A 541 180 02 09
MERCEDES-BENZ      A5411800009
MERCEDES-BENZ      A541180000910
MERCEDES-BENZ      A541180020910
MERCEDES-BENZ      A5411840225
MERCEDES-BENZ      A5411840325
MERCEDES-BENZ      M B 541.180.00.09
OPEL      00650307
OPEL      00650311
OPEL      0650307
OPEL      0650311
OPEL      650311
OPEL      9192425
SUZUKI      1651084E00

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO001 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO001 ASHIKA:

2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.