Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO038 ashika

Filtr oleju 10-ECO038 ASHIKA

10-ECO038 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO038

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 94
średnica zewnętrzna [mm] 72
Średnica wewnętrzna [mm] 31
Średnica zabudowy [mm] 47
nr EAN 8033001186406

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO038 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      15430PLZD00
ISUZU      8972231870
OPEL      00650300
OPEL      05650380
OPEL      0650300
OPEL      5650380
OPEL      650300
OPEL      93190777
OPEL      95526811
OPEL      97223218
OPEL      GM97223218
VAUXHALL      93190777
VAUXHALL      97223218

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO038 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO038 ASHIKA:

2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.