Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO070 ashika

Filtr oleju 10-ECO070 ASHIKA

10-ECO070 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO070

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 96
średnica zewnętrzna [mm] 53
Średnica wewnętrzna [mm] 18
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 18
Średnica zabudowy [mm] 36
nr EAN 8033001452204

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO070 ASHIKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      71741042
ALFA ROMEO      71741210
ALFA ROMEO      71773824
FIAT      71741042
FIAT      71773824
OPEL      05650363
OPEL      12593333
OPEL      5650363
OPEL      9006181
OPEL      93186310
SAAB      93186310
VAUXHALL      12593333
VAUXHALL      93186310
CADILLAC      25177917
CADILLAC      93186310

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO070 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO070 ASHIKA:

Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.