Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO073 ashika

Filtr oleju 10-ECO073 ASHIKA

10-ECO073 Filtr oleju ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO073

producent:

ASHIKA

Długość [mm] 106
średnica zewnętrzna [mm] 57
Średnica wewnętrzna [mm] 23
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9
Średnica zabudowy [mm] 36
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 8033001466829

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO073 ASHIKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      55594651
ALFA ROMEO      73504179
FIAT      71744410
OPEL      05650359
OPEL      56 50 359
OPEL      650163
OPEL      650172
OPEL      93185674
OPEL      95526685
OPEL      95526687
VAUXHALL      55588497
VAUXHALL      93185674
CHEVROLET      93185674

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO073 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO073 ASHIKA:

2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2024-09-24
 5/5
ok
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.