Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO124 ashika

Filtr oleju 10-ECO124 ASHIKA

10-ECO124 Filtr oleju ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO124

producent:

ASHIKA

Rodzaj filtra Wkład filtra
Długość [mm] 112,2
Średnica wewnętrzna [mm] 24,2
średnica zewnętrzna [mm] 52,2
nr EAN 8033001841701

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO124 ASHIKA

numery OEM:
AUDI      06L 115 466
AUDI      06L 115 562
AUDI      6L115466
AUDI      6L115562
PORSCHE      95811544110
PORSCHE      95811546600
PORSCHE      95811556200
SEAT      06L115562
SEAT      6L115562
SKODA      06L115562
SKODA      6L115562
VOLKSWAGEN      06K115401
VOLKSWAGEN      06K115401B
VOLKSWAGEN      06K115466
VOLKSWAGEN      06K115562
VOLKSWAGEN      06L115562
VOLKSWAGEN      6K115401
VOLKSWAGEN      6K115401B
VOLKSWAGEN      6K115466
VOLKSWAGEN      6K115562
VOLKSWAGEN      6L115562
VAG      06K115466
VAG      06K115562
VAG      06L115466
VAG      06L115562

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO124 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO124 ASHIKA:

Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.