Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 10-ECO131 ashika

Filtr oleju 10-ECO131 ASHIKA

10-ECO131 Filtr oleju ASHIKA
ashika 10-ECO131

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (8 ocen)
numer części:

10-ECO131

producent:

ASHIKA

Długość [mm] 127
Długość całkowita [mm] 138
średnica zewnętrzna [mm] 52
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 9,5
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 22
Rodzaj filtra Wkład filtra
nr EAN 8052553051420

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 10-ECO131 ASHIKA

numery OEM:
CHRYSLER      05184526AA
CHRYSLER      68079744AA
CHRYSLER      68079744AB
CHRYSLER      68079744AC
CHRYSLER      K68079744AC
FIAT      K05184526AA
FIAT      K68079744AA
FIAT      K68079744AD
LANCIA      K68079744AA
JEEP      68079744AA
JEEP      68079744AB
JEEP      68079744AD
JEEP      K68079744AA
JEEP      K68079744AB

Zastosowanie Filtr oleju 10-ECO131 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 10-ECO131 ASHIKA:

Michał, Sochaczew
2022-08-13
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Grzegorz, Grójec
2024-09-24
 5/5
ok
Adam, Ruda Śląska
2024-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Wiesław, Niechobrz
2021-10-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
jakub, Dutów
2021-03-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
ZBIGNIEW, KRASNIK
2022-11-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2022-04-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Michał, Sochaczew
2024-10-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.