Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111-01-1015L ashika

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-1015L ASHIKA

111-01-1015L Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

111-01-1015L

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy oś przednia, z lewej
Długość całkowita [mm] 261
Gwint wewnętrzny [mm] M 18 X 1,5
Długość gwintu [mm] 53
Wysokość zabudowy 88
Średnica zabudowy [mm] 17
Gwint zewn. [mm] M 14 X 1,5
nr EAN 8052553074573

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-1015L ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      48520-00Q0F
OPEL      4420097
OPEL      93167688
RENAULT      48 52 067 30R

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-1015L ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-1015L ASHIKA:

2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.