Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat FREEMONT (345_) 2.0 JTD 4x4 (2011.08-???) 170km » 111-01-155R ashika
wybrany samochód: 
Fiat Freemont (345_) 2.0 Jtd 4x4 (2011.08-???) 170km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-155R ASHIKA

111-01-155R Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

111-01-155R

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyzewnętrzny
Strona zabudowyz prawej
Długość całkowita [mm]100
Gwint wewnętrzny [mm]14 x 1,5
Długość gwintu [mm]42
Wysokość zabudowy71
Średnica zabudowy [mm]13,5
Gwint zewn. 1 [mm]12 x 1,25
Rodzaj gwintuz bieżnikiem lewostronnym
nr EAN8033001404098

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-155R ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      48520-G5101
NISSAN      48520-G5125
NISSAN      4852031C00
NISSAN      4864031C00
NISSAN      48640G5101

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-155R ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-01-155R ASHIKA:

Bartek, Wałbrzych
2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam
Rafał, Straszęcin
2024-07-07
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.