Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111-05-515 ashika

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-515 ASHIKA

111-05-515 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA
31.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

111-05-515

numer części:

111-05-515

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy zewnętrzny
Długość całkowita [mm] 89
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 42
Wysokość zabudowy 75
Średnica zabudowy [mm] 14
Gwint zewn. 1 [mm] 12 x 1,25
nr EAN 8033001406184

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-515 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MB347599
MITSUBISHI      MB527650
MITSUBISHI      MB864164
MITSUBISHI      MR162710
MITSUBISHI      MR376500
HYUNDAI      56820-47300
HYUNDAI      56820-47500
HYUNDAI      568204A000
HYUNDAI      568204A600
HYUNDAI      56872-43000
HYUNDAI      56872-43010

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-515 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-05-515 ASHIKA:

2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.