Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 111-09-998R ashika

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998R ASHIKA

111-09-998R Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

111-09-998R

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy z prawej
Długość całkowita [mm] 93
Gwint wewnętrzny [mm] 14 x 1,5
Długość gwintu [mm] 41
Wysokość zabudowy 79
Średnica zabudowy [mm] 16,2
Gwint zewn. 1 [mm] 14 x 1,5
nr EAN 8033001876741

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998R ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      8-94419-408-0
ISUZU      8-94419-408-1
ISUZU      8-94459-480-0
ISUZU      8-94459-480-1
ISUZU      8-94459-480-2
ISUZU      8-97020-953-1
ISUZU      8979406160
ISUZU      897956902A
ISUZU      94459480
OPEL      00324057
OPEL      00920373
OPEL      0324057
OPEL      0920373
OPEL      324057
OPEL      920373
OPEL      94459480
VAUXHALL      94459480
VAUXHALL      97020953
CHEVROLET      8-94459-408-0

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998R ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego 111-09-998R ASHIKA:

2019-10-30
 5/5
Ciekawa oferta, przejrzysta wyszukiwarka części polecam

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.