Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-3PK750 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-3PK750 ASHIKA

112-3PK750 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-3PK750

producent:

ASHIKA

Parametr 3PK0750
Ilość żeber 3
Długość [mm] 750
nr EAN 8033001461350

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-3PK750 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      1172000Q3D
NISSAN      1172000QAR
RENAULT      8200830183
SUZUKI      95141M79F00
SUZUKI      95141M79F00000
TOYOTA      90916-02318
TOYOTA      9091602317
TOYOTA      99363-20750
TOYOTA      99363-30750
TOYOTA      99363-80750
TOYOTA      9936300750
TOYOTA      9936360750
TOYOTA      9936390750
DACIA      8200041848
PROTON      8200041848

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-3PK750 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-3PK750 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.