Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Piaggio BRAVO Bravo TM (1989.01-1995.09) 1km » 112-4PK1010 ashika
wybrany samochód: 
Piaggio Bravo Bravo Tm (1989.01-1995.09) 1km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK1010 ASHIKA

112-4PK1010 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-4PK1010

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Parametr4PK1010
Ilość żeber4
Długość [mm]1010
nr EAN8033001461473

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK1010 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      4431887401
HONDA      56992-PLM-003
HONDA      56992PLM004
HONDA      56992PLM505
HONDA      56992PLM506
NISSAN      11720-67A00
NISSAN      1172067A10
NISSAN      A172067A00
NISSAN      A172067A0M
SUZUKI      1752185300
SUZUKI      4918041010000
SUZUKI      4918041010B00
TOYOTA      4431887401

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK1010 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK1010 ASHIKA:

Jakub, Warszawa
2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.