Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-4PK810 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK810 ASHIKA

112-4PK810 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-4PK810

producent:

ASHIKA

Parametr 4PK0810
Ilość żeber 4
Długość [mm] 810
nr EAN 8033001462012

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK810 ASHIKA

numery OEM:
HONDA      38920-P73-003
HONDA      38920P73013
HONDA      38920P73023
HONDA      56992-P1K-E03
HONDA      56992P02507
NISSAN      11720-D4007
NISSAN      11720-D4008
NISSAN      11720-D4017
NISSAN      11720-D4018
NISSAN      11720D4007TM
NISSAN      A1720D4008
SUZUKI      1752160A00000
SUZUKI      1752185C00
SUZUKI      1752185C01
SUZUKI      1752185C01000
SUZUKI      17521A60A00
SUZUKI      4918156B10
SUZUKI      4918156B10000
KIA      977131C200

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK810 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-4PK810 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.