Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-5PK1120 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1120 ASHIKA

112-5PK1120 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-5PK1120

producent:

ASHIKA

Parametr 5PK1120
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1120
nr EAN 8033001462586

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1120 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MB813251
MITSUBISHI      MW31303725
NISSAN      1172000QAB
NISSAN      1172000QAJ
NISSAN      1195000Q0E
NISSAN      8200786314
OPEL      04408352
OPEL      04411717
OPEL      4408352
OPEL      4411717
OPEL      4449461
OPEL      91159962
OPEL      93160750
OPEL      93198634
RENAULT      7700108148
RENAULT      8200206889
TOYOTA      90916-02395
TOYOTA      99365-31120
TOYOTA      99365-81120
TOYOTA      99365-91120
TOYOTA      9936521120
VAUXHALL      93160750

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1120 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1120 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.