Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » J1051125 herth+buss jakoparts

Pasek klinowy wielorowkowy J1051125 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1051125 Pasek klinowy wielorowkowy HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numery handlowe:

5PK1125, 5PK1130

numer części:

J1051125

Ilość żeber 5
Długość [mm] 1125
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego J9103000
nr EAN 4029416177713

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy J1051125 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
BMW      1 401 159
BMW      11 28 1 401 159
MITSUBISHI      4451A104
MITSUBISHI      M616942
MITSUBISHI      MB813251
MITSUBISHI      MD 316140
MITSUBISHI      MD199223
MITSUBISHI      MN155728
MITSUBISHI      MN813251
MITSUBISHI      MW30623381
NISSAN      11720-00QAB
NISSAN      11720-00QAJ
NISSAN      11950-00Q0E
NISSAN      77001-08148
NISSAN      82002-06889
NISSAN      82007-86314
TOYOTA      90916-02207
TOYOTA      90916-02208
TOYOTA      90916-02327
TOYOTA      90916-02395
TOYOTA      90916-02396
TOYOTA      90916-02495
TOYOTA      99365-01120
TOYOTA      99365-01120-83
TOYOTA      99365-21120
TOYOTA      99365-21130
TOYOTA      99365-21130-8P
TOYOTA      99365-31120
TOYOTA      99365-31130
TOYOTA      99365-51120
TOYOTA      99365-71120
TOYOTA      99365-81120
TOYOTA      99365-81130
TOYOTA      99365-91130
LEXUS      90916-02395
LEXUS      90916-02396
LEXUS      90916-02495
LEXUS      99365-31120

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy J1051125 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.