Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-5PK1135 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1135 ASHIKA

112-5PK1135 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-5PK1135

producent:

ASHIKA

Parametr 5PK1135
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1135
nr EAN 8033001462616

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1135 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      4451A104
MITSUBISHI      MN155728
MITSUBISHI      MZ690247
NISSAN      11720-00QAN
NISSAN      11720-00QHN
NISSAN      11720-BN700
NISSAN      2521239800
NISSAN      8200020924
RENAULT      8200020924
TOYOTA      1172000QAN
TOYOTA      11720BN700
TOYOTA      9091602327
TOYOTA      9091602328
TOYOTA      9936501130
TOYOTA      9936551130
TOYOTA      9936581130
DACIA      82000-20924
HYUNDAI      2521239800
KIA      2521239800

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1135 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1135 ASHIKA:

Jakub, Warszawa
2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.