Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-5PK1200 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1200 ASHIKA

112-5PK1200 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-5PK1200

producent:

ASHIKA

Parametr 5PK1200
Ilość żeber 5
Długość [mm] 1200
nr EAN 8033001462692

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1200 ASHIKA

numery OEM:
CITROËN      5750D0
CITROËN      5750D1
CITROËN      5750TV
NISSAN      11720-00QAP
NISSAN      11720-BN701
NISSAN      1172000Q1U
NISSAN      82000-34396
OPEL      04500033
OPEL      4500033
OPEL      9160333
RENAULT      7700300347
RENAULT      8200850092
ROVER      GMB51202
VAUXHALL      09160333
VAUXHALL      9160333
LAND ROVER      PQS101180

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1200 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-5PK1200 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.