Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-6PK1150 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1150 ASHIKA

112-6PK1150 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK1150

producent:

ASHIKA

Parametr 6PK1150
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1150
nr EAN 8033001463415

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1150 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      MB813600
MITSUBISHI      MB879764
NISSAN      11720-00QAG
NISSAN      1172000Q1N
NISSAN      117204P10A
OPEL      04418808
OPEL      04506189
OPEL      4418808
OPEL      4506189
OPEL      9198522
OPEL      93196383
RENAULT      8200023912
RENAULT      8200833566
VAUXHALL      09198522
VAUXHALL      9198522
VAUXHALL      93196383
CHEVROLET      93196383
INFINITI      117204P10A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1150 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1150 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.