Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112-6PK1200 ashika

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1200 ASHIKA

112-6PK1200 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK1200

producent:

ASHIKA

Parametr 6PK1200
Ilość żeber 6
Długość [mm] 1200
nr EAN 8033001463453

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1200 ASHIKA

numery OEM:
CITROËN      5750FJ
CITROËN      5750M0
CITROËN      5750RZ
CITROËN      5750Y2
CITROËN      5750ZG
DAIHATSU      9004831047000
FORD      1381643
MERCEDES-BENZ      0039935196
MERCEDES-BENZ      6079930696
MERCEDES-BENZ      A0039935196
MERCEDES-BENZ      A6079930696
NISSAN      11720-00QA2
NISSAN      1172000Q1W
NISSAN      1172000Q6M
NISSAN      117201KC0A
NISSAN      11720AZ71A
NISSAN      11720EL00A
PEUGEOT      5750FH
PEUGEOT      5750VH
PEUGEOT      5750W5
RENAULT      117205191R
RENAULT      7700112719
RENAULT      8200243021
RENAULT      8200360524
RENAULT      8200821813
RENAULT      8200833563
VOLVO      274602
VOLVO      30751288
VOLVO      30757007
VOLVO      31251046
DACIA      117509654R
DACIA      8200243021
DACIA      8200821813
DACIA      8200833563
HYUNDAI      9771326300
KIA      9771326300
FORD USA      6G9Q6C301BA
CADILLAC      12578001

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1200 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1200 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.