02.05 sklep nieczynny. Wysyłki realizowane od 05.05
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Ford TRANSIT TOURNEO Autobus (FC_ _) 2.0 (2000.06-2005.03) 101km » 112-6PK1890 ashika
wybrany samochód: 
Ford Transit Tourneo Autobus (fc_ _) 2.0 (2000.06-2005.03) 101km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1890 ASHIKA

112-6PK1890 Pasek klinowy wielorowkowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

112-6PK1890

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Parametr6PK1890
Ilość żeber6
Długość [mm]1890
nr EAN8033001463927

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1890 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      90916-02432
TOYOTA      90916-02458
TOYOTA      90916-02534
TOYOTA      9091602536
CHEVROLET      25183022
CHEVROLET      96183227
CHEVROLET      96309968
CHEVROLET      96350548
DAEWOO      25183022

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1890 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Pasek klinowy wielorowkowy 112-6PK1890 ASHIKA:

2023-03-04
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.