Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » koło pasowe » 122-08-801 ashika

Koło pasowe, wał korbowy 122-08-801 ASHIKA

122-08-801 Koło pasowe, wał korbowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

122-08-801

producent:

ASHIKA

średnica zewnętrzna [mm] 165
Średnica wewnętrzna [mm] 35
Wysokość [mm] 27
Wysokość zabudowy 30
Liczba rowków 6
nr EAN 8033001726879

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło pasowe, wał korbowy 122-08-801 ASHIKA

numery OEM:
ALFA ROMEO      46819147
ALFA ROMEO      55200498
CITROËN      0515W5
CITROËN      515W5
FIAT      46819147
FIAT      55200498
FORD      1564852
LANCIA      46819147
LANCIA      55200498
OPEL      00614150
OPEL      05614438
OPEL      0614150
OPEL      5614438
OPEL      614150
OPEL      614227
OPEL      93177317
PEUGEOT      0515W5
PEUGEOT      515W5
SUZUKI      12610-85E00-000
SUZUKI      1261063P00000
SUZUKI      1261085E00
SUZUKI      1261085E01
SUZUKI      1261085E01000
VAUXHALL      93177317
VAUXHALL      93194443
CHEVROLET      93194443
FORD USA      1539102
FORD USA      9S516B319AA

Zastosowanie Koło pasowe, wał korbowy 122-08-801 ASHIKA w samochodach:

Koło pasowe wału korbowego


Zadaniem tego elementu jest przeniesienie siły napędowej z wału ma pasek wielorowkowy lub klinowy. Dzięki temu możliwa jest praca ważnych podzespołów silnika, takich jak układ wspomagania, klimatyzacji, ładowania, pompa wody i inne.

Zmieniające się siły (przyspieszanie i spowalnianie), generują wibracje i naprężenia skrętne. Wał niejako zmienia się w oscylator harmoniczny. Nałożone siły obciążają wał korbowy i sąsiadujące elementy. Istnieje potrzeba stłumienia tych drgań. Zaniechanie tego doprowadziłoby do uszkodzenia, a nawet pęknięcia wału. Aby temu zapobiec, zdecydowano się na dodanie masy do wału korbowego.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zastosowanie koła pasowego z przeciwwagą.

Jeśli pojawią się pierwsze oznaki usterki, mogą być one zapowiedzią poważniejszych uszkodzeń. Do objawów należą: nieprawidłowa praca rozrządu, wibracje silnika, niepoprawna praca na biegu jałowym, zaobserwowanie zużytych krawędzi paska, awaria pompy sterującej lub alternatora, słyszalny dźwięk przypominający pisk, poluzowanie połączenia wpustowego, nadmierny ruch napinacza paska wielorowkowego.

W efekcie doprowadzić to może do tak katastrofalnych uszkodzeń, jak zniszczenie skrzyni biegów lub oderwanie fragmentu korby wału.