Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-015 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-015 ASHIKA

22-015 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numery handlowe:

22-015

numer części:

22-015

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 88
Średnica [mm] 52
Średnica 1 [mm] 43
Głębokość zabudowy [mm] 27
Jakość Tama
Wysokość [mm] 51
Specyfikacja D.con guarniz.54mm
nr EAN 8033001450477

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-015 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      1634187789
DAIHATSU      19200PB2813
DAIHATSU      19300PB2811
DAIHATSU      19300PB2812
DAIHATSU      19300PB2813
DAIHATSU      19300PB2814
DAIHATSU      19300PB2816
DAIHATSU      9004833029
HONDA      19200PB2813
HONDA      19300PB2811
HONDA      19300PB2812
HONDA      19300PB2813
HONDA      19300PB2814
HONDA      19300PB2815
HONDA      19300PB2816
HONDA      19300PB2817
KIA      1634187789

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-015 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.