Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-048 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-048 ASHIKA

22-048 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
 

    Ocena:
numer części:

22-048

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 88
Wysokość [mm] 44
Głębokość zabudowy [mm] 20
Średnica [mm] 55
Jakość Tama
nr EAN 8033001451078

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-048 ASHIKA

numery OEM:
ISUZU      5137700210
ISUZU      5137700211
ISUZU      8-94239-159-0
ISUZU      8-94239-159-1
ISUZU      8-94336-070-0
ISUZU      8-94468-578-0
ISUZU      894171816
ISUZU      9137706220
NISSAN      21200-78515
NISSAN      21200-P7500
NISSAN      21200-P7990
NISSAN      21200-V0105
NISSAN      21200-V0205
NISSAN      2120078503
NISSAN      2120078506
NISSAN      2120085G05
NISSAN      2120085G06
NISSAN      21200A3005
NISSAN      21200P6500
NISSAN      21200P7905
NISSAN      21200P7906
NISSAN      21200Q9000
NISSAN      21200V0206
OPEL      04304369
OPEL      04318013
OPEL      4304369
OPEL      4318013
OPEL      94336069
SUBARU      21200-AA040
SUBARU      21200-AA050
SUBARU      21200-AA060
SUBARU      21200AA121
VAUXHALL      94207217
VAUXHALL      94336069

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-048 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.