Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Bmw 7 (E23) 735 i (1985.04-1986.08) 192km » 22-063 ashika
wybrany samochód: 
Bmw 7 (e23) 735 I (1985.04-1986.08) 192km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 22-063 ASHIKA

22-063 Termostat układu chłodzenia ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

22-063

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]82
Średnica [mm]56
Średnica 1 [mm]48
Głębokość zabudowy [mm]36
Średnica 2 [mm]28
JakośćTama
Wysokość [mm]71
SpecyfikacjaD.con guarniz.60mm
nr EAN8033001451375

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-063 ASHIKA

numery OEM:
TOYOTA      9091603092
TOYOTA      9091603093
TOYOTA      9091603123
TOYOTA      9091603143
LEXUS      9091603075
LEXUS      9091603084
LEXUS      9091603092
LEXUS      9091603093
LEXUS      9091603123
LEXUS      9091603125
LEXUS      9091603143

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-063 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.