Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH369 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH369 QUINTON

QTH369 Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH369

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:82
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:56
Wysokość [mm]:43
średnica 2 [mm]:28,5

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH369 QUINTON

numery OEM:
MITSUBISHI      MD 158 570
MITSUBISHI      MD 175 746
MITSUBISHI      MD 310 106
MITSUBISHI      MD 315 301
MITSUBISHI      MD158570
MITSUBISHI      MD175746
MITSUBISHI      MD315301
MITSUBISHI      MD328070
MITSUBISHI      MD335170
NISSAN      21200-57J00
TOYOTA      90916 03075
TOYOTA      90916 03084
TOYOTA      90916-03075
VOLVO      30 874 021
VOLVO      30874021
PROTON      MD 315 301
PROTON      MD315301

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH369 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.