Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 38-01-102 ashika

Termostat układu chłodzenia 38-01-102 ASHIKA

38-01-102 Termostat układu chłodzenia ASHIKA
40.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
3 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

38-01-102

numer części:

38-01-102

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Wysokość [mm] 51
Głębokość zabudowy [mm] 31
Średnica [mm] 54
Średnica 1 [mm] 29
nr EAN 8033001410358

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 38-01-102 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      855399152
MITSUBISHI      21200V0710
MITSUBISHI      MD005131
MITSUBISHI      MD015299
MITSUBISHI      MD050470
MITSUBISHI      MD089822
MITSUBISHI      MD091420
MITSUBISHI      MD094120
MITSUBISHI      MD094702
MITSUBISHI      MD972903
MITSUBISHI      MD997221
MITSUBISHI      MD997222
MITSUBISHI      MD997224
MITSUBISHI      MD997604
MITSUBISHI      MD997605
MITSUBISHI      MD997606
NISSAN      21200-16A00
NISSAN      21200-16A05
NISSAN      21200-58G04
NISSAN      21200-76203
NISSAN      21200-Y9700
NISSAN      2120005D00
NISSAN      2120005D01
NISSAN      2120005D10
NISSAN      2120005D12
NISSAN      2120058G00
NISSAN      2120058G02
NISSAN      2120069T06
NISSAN      2120076206
NISSAN      2120096011
NISSAN      2120096012
NISSAN      21200G2400
NISSAN      21200G2401
NISSAN      21200V0705
NISSAN      21200W3305
NISSAN      21200Y9701
NISSAN      2120996001
NISSAN      MD015292
NISSAN      MD117759
NISSAN      MD997760
NISSAN      MD997929

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 38-01-102 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.