Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH349 quinton

Termostat układu chłodzenia QTH349 QUINTON

QTH349 Termostat układu chłodzenia QUINTON

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

QTH349

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:88
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:bez uszczelnienia
średnica 1 [mm]:52
Wysokość [mm]:19

Status produktu: Artykuł wychodzący
zastąpiony przez QTH349K

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH349 QUINTON

numery OEM:
MAZDA      8124-15-171
MAZDA      8173-99-152A
MAZDA      8173-99-152B
MAZDA      8ABB-15-171
MAZDA      8ABB-15-171A
MAZDA      8AG4-15-171
MAZDA      BP6F-15-171
MAZDA      BP6F-15-171A
MAZDA      HE41-99-152C
MITSUBISHI      MD 972 903
MITSUBISHI      MD972903
TOYOTA      90916 03040
HYUNDAI      25500-21210
HYUNDAI      25500-33050
HYUNDAI      25500-33060
KIA      0K01 31 5171
KIA      0K01315171
KIA      0K2C 01 5171A
KIA      0K2C015171A
PROTON      MD 972 903
PROTON      MD972903

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH349 QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.