Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » J1533013 herth+buss jakoparts

Termostat układu chłodzenia J1533013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1533013 Termostat układu chłodzenia HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1533013

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica 1 [mm] 52
Głębokość zabudowy [mm] 23
Średnica 2 [mm] 23
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4029416023201

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia J1533013 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
MAZDA      8AB9-15-171
MAZDA      B366-15-171A
MAZDA      HE41-15-171
MAZDA      HE41-99-152
MAZDA      HE41-99-152A
MAZDA      HE41-99-152B
MAZDA      HE41-99-152C
MAZDA      HE41-99-152D

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia J1533013 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.