Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 22-039 ashika

Termostat układu chłodzenia 22-039 ASHIKA

22-039 Termostat układu chłodzenia ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

22-039

producent:

ASHIKA

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica [mm] 52
Średnica 1 [mm] 44
Głębokość zabudowy [mm] 20
Jakość Tama
Wysokość [mm] 44
nr EAN 8033001450958

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 22-039 ASHIKA

numery OEM:
DAIHATSU      9091603034
HONDA      19300-634-671
HONDA      19300-692-003
HONDA      19300-PA0-003
HONDA      9091603034
HONDA      KHE4115171
HONDA      MD005371
HONDA      MD997602
HONDA      MD997603
MAZDA      1345-15-171
MAZDA      1345-99-152
MAZDA      1346-15-171
MAZDA      1346-99-152
MAZDA      8AP1-15-171A
MAZDA      8BP1-15-171
MITSUBISHI      MD005371
MITSUBISHI      MD008086
MITSUBISHI      MD075460
MITSUBISHI      MD117759
MITSUBISHI      MD126168
MITSUBISHI      MD972905
MITSUBISHI      MD972908
MITSUBISHI      MD974046
MITSUBISHI      MD997217
MITSUBISHI      MD997219
MITSUBISHI      MD997220
MITSUBISHI      MD997310
MITSUBISHI      MD997419
MITSUBISHI      MD997439
MITSUBISHI      MD997602
MITSUBISHI      MD997603
MITSUBISHI      MD997607
MITSUBISHI      MD997680
TOYOTA      22315171
TOYOTA      41999152
TOYOTA      90916-03016
TOYOTA      90916-03033
HYUNDAI      2550011200
HYUNDAI      2550022000
HYUNDAI      2550022050
HYUNDAI      2550022200
HYUNDAI      2550022250
HYUNDAI      2550024000
HYUNDAI      KHE4115171
KIA      0F80115171
KIA      0K20N1517Y
KIA      0K2A115171
KIA      KHE0115171
KIA      ZK20115171

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 22-039 ASHIKA w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.