Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » QTH350K quinton

Termostat układu chłodzenia QTH350K QUINTON

QTH350K Termostat układu chłodzenia QUINTON
 

    Ocena:
numer części:

QTH350K

producent:

QUINTON

Temperatura otwarcia [°c]:82
artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca:z uszczelnieniem
średnica 1 [mm]:52
Wysokość [mm]:19

Status produktu: Normal

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia QTH350K QUINTON

numery OEM:
DAIHATSU      90916-03040-000
HONDA      19300-PA0-003
HONDA      19300-PB2-023
HONDA      19320-679-F00
MAZDA      0419-99-152
MAZDA      8AB7-15-171
MAZDA      8ABC-15-171
MAZDA      8AZ4-15-171
MAZDA      EH41-99-152D
MAZDA      HE41-15-171
MAZDA      HE41-99-152C
MITSUBISHI      MD 972 905
MITSUBISHI      MD 997 439
MITSUBISHI      MD 997 603
MITSUBISHI      MD 997 607
MITSUBISHI      MD972905
MITSUBISHI      MD997439
MITSUBISHI      MD997603
MITSUBISHI      MD997607
SUZUKI      17600-85831
HYUNDAI      25500-11200
HYUNDAI      25500-24000
KIA      0K20 11 5171
KIA      0K201-15-171
KIA      KHE4 11 5171
KIA      KHE4115171

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia QTH350K QUINTON w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.