Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » J1536000 herth+buss jakoparts

Termostat układu chłodzenia J1536000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

J1536000 Termostat układu chłodzenia HERTH+BUSS JAKOPARTS
 

    Ocena:
numer części:

J1536000

Temperatura otwarcia [°c] 82
Średnica 1 [mm] 52
Wysokość [mm] 22
Głębokość zabudowy [mm] 25
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem
nr EAN 4029416023362

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia J1536000 HERTH+BUSS JAKOPARTS

numery OEM:
HONDA      19300-657-000
HONDA      19300-679-003
HONDA      19300-679-004
HONDA      19300-679-014
HONDA      19300-692-013
HONDA      19300-PA0-003
HONDA      19320-679-000
HONDA      19320-679-F00
MAZDA      0223-15-171
MAZDA      0419-15-171
MAZDA      0419-99-152
MAZDA      H6Y1-15-173
MITSUBISHI      MD005371
MITSUBISHI      MD075460
MITSUBISHI      MD972905
MITSUBISHI      MD972908
MITSUBISHI      MD997219
MITSUBISHI      MD997220
MITSUBISHI      MD997602
SUZUKI      17570-A74001
SUZUKI      17600-60810
SUZUKI      17600-60810-000
SUZUKI      17600-60811
SUZUKI      17600-60811-000
SUZUKI      17600-60812
SUZUKI      17600-60813
SUZUKI      17600-60813-000
SUZUKI      17600-60814
SUZUKI      17600-60814-000
SUZUKI      17670-85C00
SUZUKI      17670-85C00-000
SUZUKI      17671-85C00
SUZUKI      17671-85C00-000
TOYOTA      90916-03016
TOYOTA      90916-03033
TOYOTA      90916-03034
TOYOTA      90916-03037

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia J1536000 HERTH+BUSS JAKOPARTS w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.