Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 7.8228 facet eps

Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8228 FACET EPS

7.8228 Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent FACET EPS
 

    Ocena:
5/5 (5 ocen)
numery handlowe:

EPS 1.880.228, KW 580 228

numer części:

7.8228

producent:

FACET EPS

Temperatura otwarcia [°c] 82
Rozstaw osi [mm] 1,5
Średnica 1 [mm] 52
Ogrzewanie/chłodzenie z otworem odpowietrzającym
nr EAN 8012510082881

skład zestawu:
7.8340S Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent
7.9520 Uszczelka, Made in Italy - OE Equivalent
7.9521 Uszczelka, Made in Italy - OE Equivalent
7.9522 Uszczelka, Made in Italy - OE Equivalent
  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8228 FACET EPS

numery OEM:
HONDA      19300-692-003
HONDA      19300-PB2-011
HONDA      19300-PB2-013
HONDA      19300-PB2-023
HONDA      19300-PB2-024
MAZDA      8AB7-15-171
MAZDA      8ABC-15-171
MAZDA      8AZ4-15-171
MAZDA      HE41-99-152A
MAZDA      HE41-99-152C
KIA      0K201-15-171A
KIA      0K201-15171
KIA      0K2A1-15171
KIA      KHE41-15171

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8228 FACET EPS w samochodach:

Opinie Klientów o Termostat układu chłodzenia, Made in Italy - OE Equivalent 7.8228 FACET EPS:

2022-06-29
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-12-14
 5/5
Termostat wadliwy zwróciłem bez odzewu jeszcze trochę poczekam ciekawe jak się skończy ta moja reklamcja
2022-03-30
 5/5
Działa poprawnie, nie ma z nim problemów. Uszczelka w zestawie.
2020-02-23
 5/5
Części tego producenta jak zwykle najwyższej jakości tak jak i zakupione 7.8322
2022-07-04
 5/5
ok

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.