Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 50-03-376 ashika

Klocki hamulcowe - komplet 50-03-376 ASHIKA

50-03-376 Klocki hamulcowe - komplet ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

50-03-376

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś przednia
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 156,6
Wysokość [mm] 53
Grubość [mm] 17,7
Numer WVA 21862
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
nr EAN 8033001225891

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 50-03-376 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      S4512001
OPEL      1605089
OPEL      1605454
OPEL      1605746
OPEL      1605789
OPEL      1605808
OPEL      1605911
OPEL      90297770
OPEL      90399495
OPEL      90511162
OPEL      93176122
OPEL      93192637
VAUXHALL      90399495
VAUXHALL      90511162
VAUXHALL      93176122
CHEVROLET      11046152XX2
CHEVROLET      11046952012
CHEVROLET      90297770
CHEVROLET      90398760
CHEVROLET      90399495
CHEVROLET      90511162
CHEVROLET      93176122
CHEVROLET      EC11046952012
CHEVROLET      S4510005
CHEVROLET      SP0287
DAEWOO      11046152
DAEWOO      11046952012
DAEWOO      96281937
DAEWOO      96281939

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 50-03-376 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 50-03-376 ASHIKA:

Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Koszalin
2020-01-30
 5/5
Polecam, dobra cena klocków numer
Henryk, Oława
2021-11-10
 5/5
Ok
Sławomir, Tychy
2021-06-02
 5/5
Klocki są super, podkładka metalowe, dobre ślizgi. Za tą cenę jakoś jest bardzo dobra
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Mirosława, Warszawa
2020-12-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.