Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 6109512 girling

Klocki hamulcowe - komplet 6109512 GIRLING

6109512 Klocki hamulcowe - komplet GIRLING

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21190, 21201

numer części:

6109512

producent:

GIRLING

Ograniczenia producenta ATE
Styk ostrzegawczy o zużyciu przygotowany dla wskaźnika zużycia
Wysokość [mm] 52,8
Długość [mm] 156,4
Grubość [mm] 18,1
nr EAN 3322937438822

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 6109512 GIRLING

numery OEM:
OPEL      11046152
OPEL      16 05 454
OPEL      1605746
OPEL      1605789
OPEL      1605808
OPEL      20 80 247
OPEL      90297770
OPEL      90398760
OPEL      90399495
OPEL      93192637
VAUXHALL      16 05 454
VAUXHALL      1605789
VAUXHALL      1605808
VAUXHALL      90297770
VAUXHALL      90398760
VAUXHALL      90399495
VAUXHALL      93192637
CHEVROLET      11046-952-012
CHEVROLET      11046152
CHEVROLET      20 80 247
CHEVROLET      90297770
CHEVROLET      90398760
CHEVROLET      90399495
CHEVROLET      96281939
DAEWOO      11046152
DAEWOO      11046952012
DAEWOO      20 80 247
DAEWOO      96281939
zamienniki:
89 91 6339
brak
SWAG Autoteile GmbH
597115
brak
VALEO
FDS1067
brak
FERODO
BL1727A2
brak
FTE automotive GmbH
363702161031
brak
MAGNETI MARELLI
363702161070
brak
MAGNETI MARELLI
363702160258
brak
MAGNETI MARELLI
9588
brak
OPTIMAL
9650
brak
OPTIMAL
FQT1067
brak
FERODO
223607
brak
NK
1501223607
brak
SBS
V40-0150
brak
VAICO
V40-0150-1
brak
VAICO
36667 OE
brak
A.B.S.
8286.00
brak
REMSA

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 6109512 GIRLING w samochodach:

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.


Girling to brytyjska firma produkująca części samochodowe, która istnieje od ponad wieku. Firma została założona w 1916 roku przez dwóch braci, Alfreda i Louisa Girling. Początkowo produkowali części do samochodów ciężarowych i silników lokomotyw oraz sprzętu medycznego. W latach trzydziestych firma zaczęła produkować części do samochodów osobowych. W 1939 roku wynaleziono pierwszy hamulec Girling. Był to jeden z pierwszych cztero-tarczowych, hydraulicznych hamulców, który stał się standardem w przemyśle motoryzacyjnym.

Gir
ling wprowadził też kilka innych innowacji, w tym pierwszy czterostopniowy system blokowania koła. Firma rozwijała się w latach powojennych, produkując części dla większości producentów samochodów, w tym Jaguar, Rolls-Royce i Volvo. Girling wprowadził także technologię sterowania ABS i systemu kontroli trakcji. Firma znajduje się obecnie w rękach koncernu Eaton, który nabył ją w 1998 roku. Girling dostarcza części do samochodów osobowych, użytkowych, ciężarowych, wyścigowych i motocyklowych. Oferta obejmuje hamulce, zawieszenia, systemy kontroli trakcji i wiele innych.