Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce tarczowe » klocki hamulcowe » 51-05-507 ashika

Klocki hamulcowe - komplet 51-05-507 ASHIKA

51-05-507 Klocki hamulcowe - komplet ASHIKA
ashika 51-05-507

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

51-05-507

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś tylna
Typ układu hamulcowego Hamulce tarczowe
Długość [mm] 87
Wysokość [mm] 47
Grubość [mm] 15,6
System hamulcowy LUCAS
Numer WVA 21861
Oznaczenie kontrolne ECE R90 APPROVED
nr EAN 8033001228823

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Klocki hamulcowe - komplet 51-05-507 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      M620770
MITSUBISHI      M850978
MITSUBISHI      MB850978
MITSUBISHI      MN125772
MITSUBISHI      MR850978
MITSUBISHI      MW30620770
MITSUBISHI      MZ690345
MITSUBISHI      TS200059
MITSUBISHI      X3516005
VOLVO      30620770
VOLVO      306207700
VOLVO      306207705
VOLVO      30623264
VOLVO      30630556
VOLVO      30630613
VOLVO      30638455
VOLVO      306384550
VOLVO      30769186
VOLVO      30799186
VOLVO      30850978
VOLVO      308509780
VOLVO      308509785
VOLVO      31262468
VOLVO      312624680
VOLVO      3345678
VOLVO      33456781
SMART      4544201020
SMART      A4544201020

Zastosowanie Klocki hamulcowe - komplet 51-05-507 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Klocki hamulcowe - komplet 51-05-507 ASHIKA:

Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Sławomir, Tychy
2021-06-02
 5/5
Klocki są super, podkładka metalowe, dobre ślizgi. Za tą cenę jakoś jest bardzo dobra
Mirosława, Warszawa
2020-12-21
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Maciej, Koszalin
2020-01-30
 5/5
Polecam, dobra cena klocków numer
Radosław, Białystok
2022-04-12
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Henryk, Oława
2021-11-10
 5/5
Ok

 


Klocki hamulcowe

 

Klocki hamulcowe to kluczowy element układu hamulcowego tarczowego, odpowiadający za skuteczne zmniejszanie prędkości pojazdu oraz jego zatrzymanie. Ich działanie opiera się na wytwarzaniu tarcia poprzez dociśnięcie do obracającej się tarczy hamulcowej, co powoduje spowolnienie ruchu obrotowego kół. Siła docisku generowana jest przez układ hydrauliczny, aktywowany poprzez naciśnięcie pedału hamulca.
 

Budowa i właściwości techniczne
 

Typowe klocki hamulcowe są zamocowane w zacisku, który utrzymuje je w odpowiednim położeniu względem tarczy. Podczas hamowania tłoczek hydrauliczny przemieszcza je w kierunku tarczy, powodując kontakt materiału ciernego z jej powierzchnią. Wysokie temperatury oraz znaczne siły działające podczas tego procesu sprawiają, że klocki muszą być wykonane z odpornych na ścieranie i odkształcenia materiałów kompozytowych.

Konstrukcja klocków opiera się zazwyczaj na trzech warstwach: stalowej płytce nośnej, warstwie tłumiącej drgania i ograniczającej przenoszenie ciepła na zacisk, a także na warstwie ciernej – kluczowym elemencie decydującym o skuteczności hamowania. Skład mieszanki ciernej jest różny w zależności od producenta i ma wpływ na parametry pracy klocków, ich żywotność oraz poziom generowanego hałasu.
 

Dobór i eksploatacja
 

Klocki hamulcowe należą do elementów eksploatacyjnych, które ulegają naturalnemu zużyciu. W zależności od warunków jazdy, masy pojazdu i stylu prowadzenia, ich żywotność waha się zwykle w przedziale 30–45 tysięcy kilometrów, choć w warunkach intensywnej eksploatacji może być krótsza. Regularna kontrola stanu klocków i ich terminowa wymiana są niezbędne dla zachowania pełnej skuteczności hamowania oraz bezpieczeństwa użytkowania pojazdu.
 

Asortyment
 

W naszej ofercie dostępny jest szeroki wybór klocków hamulcowych przeznaczonych do samochodów osobowych różnych marek i modeli. Proponujemy wyroby renomowanych producentów, takich jak: Japanparts, Kamoka, Brembo, TRW, A.B.S., Textar, Meyle, Hella, LPR, ATE i inni. Klocki te spełniają rygorystyczne normy techniczne i mogą być stosowane zarówno w pojazdach codziennego użytku, jak i w samochodach o zwiększonych wymaganiach eksploatacyjnych.