Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » cylinderek hamulcowy » 67-01-180 ashika

Cylinderek hamulcowy 67-01-180 ASHIKA

67-01-180 Cylinderek hamulcowy ASHIKA

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

67-01-180

producent:

ASHIKA

Strona zabudowy Oś tylna
Otwór Ø 1 [mm] 17,8
Średnica zabudowy [mm] 33
nr EAN 8033001243345

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cylinderek hamulcowy 67-01-180 ASHIKA

numery OEM:
NISSAN      44100-G5110
NISSAN      44100-G5111
NISSAN      44100-M4901
NISSAN      44100G5111
NISSAN      44100G5112
NISSAN      44100M4901
zamienniki:
J3231081
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS
72833X
brak
A.B.S.
72921
brak
A.B.S.
RZ-3155
brak
OPTIMAL

Zastosowanie Cylinderek hamulcowy 67-01-180 ASHIKA w samochodach:

Opinie Klientów o Cylinderek hamulcowy 67-01-180 ASHIKA:

Zenon, Baranowo
2021-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Zenon, Baranowo
2021-12-23
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Cylinderek hamulcowy


Cylinderek jest kluczowym komponentem w hamulcu bębnowym, który spotykany jest już raczej tylko w najmniejszych autach. Hydrauliczne rozpieracze szczęk wykonywane są najczęściej z żeliwa lub aluminium.
Dociśnięcie pedału hamulca przez kierowcę, powoduje wzrost ciśnienia płynu hamulcowego. Wskutek tego następuje wysunięcie skrajnych części cylinderka, co w efekcie prowadzi do rozparcia szczęk i dociśnięcia ich do wewnętrznych powierzchni bębna hamulcowego.

W przypadku problemów mogących mieć związek z hamulcami bębnowymi, diagnostyka w pierwszej kolejności polega na sprawdzeniu szczelności cylinderka. Przeciekające lub zapiekające się rozpieracze muszą zostać natychmiast wymienione. Kontrolę układu hamulcowego należy przeprowadzać co około 20 do 30 tysięcy kilometrów.

Odgłos szurania przy zwolnionym pedale może świadczyć o awarii cylinderków hamulcowych. Powodem usterek może być nagromadzenie się zanieczyszczeń (ciała stałe, które dostały się do wnętrza, korozja) lub zmiany temperatur pracy tego elementu. Zapieczony cylinderek kwalifikuje się tylko do wymiany. Pamiętać przy tym należy, że podobnie, jak w przypadku innych części składowych układu hamulcowego, również cylinderki trzeba wymieniać parami.