Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ zapłonowy » cewka zapłonowa » 78-0W-W06 ashika

Cewka zapłonowa 78-0W-W06 ASHIKA

78-0W-W06 Cewka zapłonowa ASHIKA
ashika 78-0W-W06

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

78-0W-W06

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
nr EAN 8033001977868

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cewka zapłonowa 78-0W-W06 ASHIKA

numery OEM:
OPEL      1208089
OPEL      12578224
OPEL      12589623
OPEL      12606179
OPEL      12629646
OPEL      12638824
OPEL      4802236
OPEL      4805094
SAAB      12578224
SAAB      12629646
VAUXHALL      1208089
VAUXHALL      12578224
VAUXHALL      12589623
VAUXHALL      12606179
VAUXHALL      12629646
VAUXHALL      12638824
VAUXHALL      4802236
VAUXHALL      4805094
CHEVROLET      12578224
CHEVROLET      12638824

Zastosowanie Cewka zapłonowa 78-0W-W06 ASHIKA w samochodach:

Cewka zapłonowa


To transformator impulsowy występujący w układach zapłonowych silników spalinowych. Zadaniem cewki (induktora) jest zgromadzenie odpowiedniej ilości energii elektrycznej oraz przekazanie jej we właściwym momencie do świecy zapłonowej. Energia wytwarza iskrę niezbędną do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej.

Do najczęściej występujących bolączek cewki zapłonowej zaliczyć można całkowity brak iskry na jednym z cylindrów oraz wypadanie zapłonów. O braku iskry poinformuje nas system diagnostyki, wyświetlając komunikat check engine. Gorzej jest w przypadku wypadania zapłonów. Taki objaw może być niezauważony przez długi czas. Oprogramowanie odpowiedzialne za pracę silnika może nie wychwycić tej usterki. Jedynie w najnowszych autach układy nadzorujące emisję spalin, dzięki swojej niezwykłej czułości mają szansę na wykrycie tego niedomagania.

Niektóre objawy nieprawidłowej pracy cewki zapłonowej są jednak proste do zauważenia. Jeśli mamy problem z uruchomieniem silnika, obroty "falują", silnik nierówno pracuje, możemy być prawie pewni, że wina leży po stronie cewki zapłonowej.

Takie objawy dostrzega się zwykle w trakcie przyspieszania luna postoju, najczęściej, gdy silnik jest dobrze rozgrzany.