Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » tarcza sprzęgła » 80-05-588 ashika

Tarcza sprzęgła 80-05-588 ASHIKA

80-05-588 Tarcza sprzęgła ASHIKA
ashika 80-05-588

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

80-05-588

producent:

ASHIKA

Średnica [mm] 275
Średnica wewnętrzna [mm] 175
Średnica otworu centrującego [mm] 29
Ilość zębów 14
Profil piasty 32
nr EAN 8033001261172

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Tarcza sprzęgła 80-05-588 ASHIKA

numery OEM:
MITSUBISHI      ME500185
MITSUBISHI      ME500261
MITSUBISHI      ME500301
MITSUBISHI      ME500382
MITSUBISHI      ME500394
MITSUBISHI      ME500395
MITSUBISHI      ME500512
MITSUBISHI      ME500564
MITSUBISHI      ME500605
MITSUBISHI      ME500750
MITSUBISHI      ME500751
MITSUBISHI      ME500754
MITSUBISHI      ME500755
MITSUBISHI      ME500762
MITSUBISHI      ME500906
MITSUBISHI      ME506164
MITSUBISHI      ME510681
MITSUBISHI      ME510683
MITSUBISHI      ME510689
MITSUBISHI      ME516322
MITSUBISHI      ME516323
MITSUBISHI      ME516328
zamienniki:
DM-301
brak
AISIN
DF-588
brak
JAPANPARTS
J2205040
brak
HERTH+BUSS JAKOPARTS

Zastosowanie Tarcza sprzęgła 80-05-588 ASHIKA w samochodach:

Tarcza sprzęgła


Tarcza sprzęgła jest jednym z kluczowych elementów układu przeniesienia napędu w samochodzie. Zbudowana jest z piasty umiejscowionej na wielowypuście wałka sprzęgłowego oraz tarczy nośnej, na której znajdują się okładziny cierne. Zadanie tarczy jest przeniesienie napędu z wału korbowego na wałek sprzęgłowy. W tym celu wykorzystywane jest tarcie dociśniętych do siebie elementów.

Tarcza często (w modelach bez koła dwumasowego) ma tłumik drgań skrętnych. Nie określa się trwałości tarczy sprzęgłowej, jej żywotność zależy w dużej mierze od stylu jazdy kierowcy.

W bardzo łatwy sposób można wydłużyć trwałość tego elementu. Wystarczy trzymać się kilku prostych wskazówek dotyczących samej jazdy. Oto kilka z nich. Najważniejsze jest unikanie gwałtownego ruszania oraz tzw. palenia sprzęgła. Jazda pod górę, gdy pojazd jest solidnie obciążony, powoduje przyspieszone zużywanie się okładzin tarczy sprzęgła.

Objawów, że może dochodzić do zużycia tarczy sprzęgłowej, może być wiele. Do najpowszechniejszych należy ślizganie się sprzęgła, czyli niewystarczająca reakcja samochodu na puszczenie pedału sprzęgła. Auto "nie ciągnie". Dodatkowym objawem może być też szarpanie podczas ruszania oraz nienaturalne dźwięki dochodzące od strony skrzyni biegów. To wszystko powinno skłonić kierowcę do udania się do mechanika.