Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » koło zamachowe, dwumasowe Fiat MAREA (185_) 1.6 (2000.09-2002.08) 103km » 91-0K-K01 ashika
wybrany samochód: 
Fiat Marea (185_) 1.6 (2000.09-2002.08) 103km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Koło zamachowe 91-0K-K01 ASHIKA

91-0K-K01 Koło zamachowe ASHIKA
ashika 91-0K-K01

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

91-0K-K01

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
średnica zewnętrzna [mm]325
Średnica obudowy [mm]263
Średnica wewnętrzna [mm]17
Wysokość [mm]76
Wersja silnikadla silników z kołem zamachowym dwumasowym
nr EAN8033001467154

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Koło zamachowe 91-0K-K01 ASHIKA

numery OEM:
HYUNDAI      232004A040
HYUNDAI      232004A050
HYUNDAI      232004A051
HYUNDAI      232004A060
HYUNDAI      232004A061
KIA      23200-4A040
KIA      23200-4A050
KIA      232004A052
KIA      232004A060
KIA      232004A061

Zastosowanie Koło zamachowe 91-0K-K01 ASHIKA w samochodach:

Koło dwumasowe

Zamachowe koło dwumasowe jest jednym z wielu elementów konstrukcyjnych układu napędowego samochodu. Pomimo, iż pojazdy jeżdżą po drogach już od ponad 100 lat, wprowadzenie tego elementu do aut osobowych miało miejsce dopiero w połowie lat 80-tych ubiegłego wieku. Z definicji koło zamachowe jest bryłą obrotową o dużym momencie bezwładności, która stanowi tymczasowy magazyn energii mechanicznej. W praktyce jego zadaniem jest ochrona skrzyni biegów przed destrukcyjnymi skutkami drgań typowych dla skokowej pracy silników spalinowych.

Jak jest zbudowane koło dwumasowe?

Koło dwumasowe określane też skrótem DKZ składa się z kilku elementów. Podstawę stanowi masa pierwotna, która jest bezpośrednio połączona z wałem korbowym silnika. Na jej powierzchni znajduje się zamocowany na stałe (techniką spawania lub na gorąco) wieniec koła zamachowego. Ten specyficzny element współpracuje z rozrusznikiem odpowiadając bezpośrednio za rozruch silnika. Masa pierwotna jest umieszczona pod pokrywą. Pomiędzy tymi elementami znajdują się dwie sprężyny skrętne z blokadami.

Na wałku skrzyni biegów jest mocowane koło masy wtórnej, złożone z płyty wtórnej oraz tarczy zbierakowej (pierścień wtórny z ramionami). Jego zadaniem jest współpraca ze sprzęgłem. Przeniesienie momentu obrotowego z tarczy masy pierwotnej na tarczę masy wtórnej następuje poprzez sprężyny łukowe. W najnowszych modelach kół dwumasowych mają one formę talerzową i nie są montowane na stałe, lecz mocowane pomiędzy dwiema tarczami zaciskowymi. Istotnym elementem koła dwumasowego jest też łożysko, które umożliwia wzajemny ruch obrotowy obu mas względem siebie.

Koła dwumasowe w E-autoparts

Koło dwumasowe jest elementem podatnym na uszkodzenia, dlatego niekiedy wymaga wymiany. W naszym asortymencie znajdują się koła zamachowe marki LuK – pierwszego producenta tych elementów pojazdu. Proponujemy też produkty marek takich jak Sachs czy Japanparts. W sprzedaży mamy również zestawy oryginalnych śrub do kół zamachowych.