Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » sterowanie silnikiem » łańcuch rozrządu, prowadnice » zestaw łańcucha rozrządu » KCK-301 ashika

Zestaw łańcucha rozrządu KCK-301 ASHIKA

KCK-301 Zestaw łańcucha rozrządu ASHIKA
ashika KCK-301
Zestaw łańcucha rozrządu KCK-301
KCK-301
 

    Ocena:
numer części:

KCK-301

producent:

ASHIKA

Status produktu: Normalny
nr EAN 8052553079776

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw łańcucha rozrządu KCK-301 ASHIKA

numery OEM:
MAZDA      L301-14-151
MAZDA      L305-11-316B
MAZDA      L305-12-201
MAZDA      L305-12-425
MAZDA      L305-12-614
MAZDA      L305-12-671
MAZDA      L321-14-143
MAZDA      L321-14-500A
MAZDA      L321-14-614
MAZDA      LF01-12-500A

Zastosowanie Zestaw łańcucha rozrządu KCK-301 ASHIKA w samochodach:

Zestaw łańcucha rozrządu


Rozrząd to bez wątpienia jeden z najważniejszych układów znajdujący się w pojeździe. Steruje on bezpośrednio dopływem mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz usuwaniem z nich, powstałymch wskutek spalania gazów. W skład zestawu wchodzą zwykle części, takie jak: koła pasowe, przekładnie, uszczelki olejowe i inne uszczelnienia, koła zębate pośredniczące i napinacze, mocowania, uszczelki gniazd świec zapłonowych oraz w zależności od typu układu, łańcuch lub pasek.

Prawidłowe funkcjonowanie wszystkich tych elementów zapewnia w pełni zsynchronizowaną pracę zaworów silnika i tłoków. W przypadku konieczności wymiany któregoś z elementów zestawu zaleca się zastąpienie nowymi również pozostałych części wchodzących w jego skład. Takie prewencyjne działanie zapewni silnikowi ochronę przed przedwczesnym zużyciem.

Zestaw łańcuchowy jest zdecydowanie trwalszym i pewnym rozwiązaniem. Pasek natomiast ulega szybszemu zużyciu. Do podstawowych mankamentów zestawów rozrządu opartych na pasku należą: pęknięcia lub inne uszkodzenia mechaniczne, spowodowane np. dostaniem się do mechanizmu ciał obcych; zablokowanie pompy lub wałka; zbyt niskie napięcie paska rozrządu; w ostateczności, w skutek zablokowania łożysk, pompy wody lub napinacza może dojść do zerwania paska.