Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » D8167 seinsa autofren

Zestaw osłon, wał napędowy D8167 SEINSA AUTOFREN

D8167 Zestaw osłon, wał napędowy SEINSA AUTOFREN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (3 oceny)
numer części:

D8167

producent:

SEINSA AUTOFREN

Strona zabudowy Od strony koła
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 27
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 82
Wysokość [mm] 113
dla numeru OE 9403293748
nr EAN 8430320034171

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy D8167 SEINSA AUTOFREN

Osłona przegubu zewnątrz (fi: 27/82) (dł.113) pasuje do: CITROEN C15/MINIVAN, VISA, PEUGEOT 205 I, 205 II, 205/HATCHBACK, 305 I, 309 I, 309 II, RENAULT 12, RAPID/MINIVAN 1.0-1.9D 10.69-12.05
numery OEM:
CITROËN      3293.31
CITROËN      3293.41
CITROËN      329316
CITROËN      9403293748
CITROËN      95537816
PEUGEOT      3293.74
PEUGEOT      329341
PEUGEOT      329374
RENAULT      7701200694
RENAULT      7701457539
TALBOT      13617800
TALBOT      329374

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy D8167 SEINSA AUTOFREN w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw osłon, wał napędowy D8167 SEINSA AUTOFREN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-02-02
 5/5
Części autofren są godne polecenia
2020-02-02
 5/5
Mam kilka samochodów i kupuję do nich części w e-autoparts.pl

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.