Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » GA200450 autogamma

Wentylator chłodnicy GA200450 AUTOGAMMA

 

    Ocena:
numer części:

GA200450

producent:

AUTOGAMMA

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator chłodnicy GA200450 AUTOGAMMA

numery OEM:
AUDI      KDWHLO9250
BMW      1367158
BMW      1372021
BMW      61311367158
BMW      61311372021
FORD      1037955
FORD      1631494
FORD      1C1T13350CA
FORD      4147429
FORD      5018709
FORD      5030035
FORD      6089983
FORD      6140531
FORD      6600254
FORD      81DB13350AB
FORD      83VB13350AA
FORD      86VB13350BA
FORD      89FG13350AA
FORD      93BG13L028AA
FORD      97VG13350BA
FORD      A94SX13350AA
MERCEDES-BENZ      0025449232
MERCEDES-BENZ      0035449232
MERCEDES-BENZ      A0025449232
MERCEDES-BENZ      A0035449232
OPEL      12077866
OPEL      1226926
OPEL      1226940
OPEL      1226941
OPEL      1226943
OPEL      1736508
OPEL      6238553
OPEL      90506697
OPEL      90513566
OPEL      9051566
OPEL      9442495
PORSCHE      92861513100
VOLKSWAGEN      431953231
VOLKSWAGEN      KDWHLO9250

Zastosowanie Wentylator chłodnicy GA200450 AUTOGAMMA w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.