Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 810-0016 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 810-0016 TYC EUROPE B.V.

810-0016 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.
tyc 810-0016
Wentylator, chłodzenie silnika 810-0016
529.00 zł
Kup
 

przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

810-0016

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica 1/Średnica 2 [mm] 300/300
Moc znamionowa [W] 130+190
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z ramą wentylatora chłodnicy (Zarge)
Liczba łopatek wentylatora 10
Ilość czopów 6
Kształt obudowy wtyczki owalny
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z opornikiem obciążeniowym
Ogrzewanie/chłodzenie Wentylator podwójny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475026283

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0016 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy (z obudową) pasuje do: FORD FOCUS C-MAX, FOCUS I, FOCUS II 1.4-2.0 10.98-09.12
numery OEM:
FORD      1061261
FORD      1069391
FORD      1072557
FORD      1073161
FORD      1075126
FORD      1075130
FORD      1075132
FORD      1107126
FORD      1318692
FORD      1355712
FORD      2S41-8C607-AA
FORD      2S41-8C607-AB
FORD      2S418C607AA
FORD      2S418C607AB
FORD      98AB-8C607-DL
FORD      98AB-8C607-FH
FORD      98AB-8C607-FJ
FORD      98AB-8C607-FK
FORD      98AB-8C607-FL
FORD      98AB-8C607-FM
FORD      98AB-8C607-GM
FORD      98AB8C607DL
FORD      98AB8C607FH
FORD      98AB8C607FJ
FORD      98AB8C607FK
FORD      98AB8C607FL
FORD      98AB8C607FM
FORD      98AB8C607GM
FORD      YS4H-8C607-AA
FORD      YS4H8C607AA

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 810-0016 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.