Ograniczenia producenta:Denso ID kompresora:10S15C Ilość żeber:7 Czynnik chłodzący:R134a Olej do sprężarki:PAG 46 Koła pasowe:z kołem pasowym wielorowkowym śr. koła pasowego [mm]:130 Rodzaj połączenia:PAD Napięcie znamionowe:12 WA¿NE : WED¿UG INSTRUKCJI MONTA¿U Status produktu: Normal
Informacje
N-ry oe
Zamienniki
Zastosowanie w autach
Zapytaj o produkt
Dodatkowe informacje o produkcie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 114-411 BEHR HELLA SERVICE
Zastosowanie Kompresor, klimatyzacja 8FK 351 114-411 BEHR HELLA SERVICE w samochodach:
Kompresor klimatyzacji
Kompresor, będący pewnego rodzaju pompą ssąco-tłoczącą jest najdroższym elementem całego układu klimatyzacji. Ta bardzo precyzyjna, mechaniczna część napędza jej działanie. Ważne jest stałe kontrolowanie stanu oleju w sprężarce i uzupełnianie go do właściwego poziomu. Należycie nasmarowany kompresor będzie działał bez zarzutu.
W obecnych autach występują sprężarki tłokowe o stałym lub zmiennym skoku tłoka.
Najnowszym rozwiązaniem jest wyposażenie kompresora w sprzęgło zrywalne, sterowane przez elektrozawór.
Sprężarka to najbardziej zaawansowany i skomplikowany element układu. Poddawany jest ogromnym obciążeniom, w związku z czym ulega zużyciu i jest podatny na awarie. Najczęściej pojawiającą się awarią jest zatarcie sprężarki spowodowane zbyt małą ilością czynnika chłodzącego lub niewystarczającej ilości oleju.
Niemałe znaczenie ma również obecność w czynniku chłodzącym wody.
Przyczyną awarii może być również obecność zbyt dużej ilości czynnika, przegrzewanie sprężarki, uszkodzenie paska klinowego lub zapchanie zaworu rozprężnego.