Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Mercedes-benz KLASA C coupe (CL203) C 30 CDI AMG (203.718) (2002.09-2008.05) 231km » AX0751 birth
wybrany samochód: 
Mercedes-benz Klasa C Coupe (cl203) C 30 Cdi Amg (203.718) (2002.09-2008.05) 231km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX0751 BIRTH

AX0751 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

AX0751

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Długość [mm]295
Masa [g]615
Gwint wewnętrzny 1 [mm]M 14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 12x1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
MateriałStal
nr EAN1000000030884

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX0751 BIRTH

numery OEM:
OPEL      03 22 149
OPEL      3 22 149
OPEL      322149

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX0751 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.