Do 29.08 infolinia nie będzie dostępna z powodu przerwy urlopowej. Zamówienia realizowane są normalnie.
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » AX1381 birth

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX1381 BIRTH

AX1381 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

AX1381

producent:

BIRTH

Długość 2 [mm] 333
Długość [mm] 352
Masa [g] 800
Gwint zewn. 1 [mm] M 16x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M 16x1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Materiał Stal
nr EAN 1000000078510

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX1381 BIRTH

numery OEM:
AUDI      8N0 422 803A
AUDI      8N0 422 803C
AUDI      8N0 422 804A
AUDI      8N0 422 804C
AUDI      8N0 422 807AC
SEAT      8N0 422 803A
SEAT      8N0 422 803C
SEAT      8N0 422 804A
SEAT      8N0 422 804C
SEAT      8N0 422 807AC
VOLKSWAGEN      8N0 422 803A
VOLKSWAGEN      8N0 422 803C
VOLKSWAGEN      8N0 422 804A
VOLKSWAGEN      8N0 422 804C
VOLKSWAGEN      8N0 422 807AC

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX1381 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.