Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Citroën JUMPY III Furgon (V_) 2.0 BlueHDi 120 (2016.04-???) 122km » AX1383 birth
wybrany samochód: 
Citroën Jumpy Iii Furgon (v_) 2.0 Bluehdi 120 (2016.04-???) 122km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX1383 BIRTH

AX1383 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny BIRTH

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

AX1383

producent:

BIRTH

Status produktu: Normalny
Długość 2 [mm]206,5
Długość [mm]228
Masa [g]445
Gwint zewn. 1 [mm]M 14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm]M 18x1,5
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
MateriałStal
nr EAN1000000078527

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX1383 BIRTH

numery OEM:
BMW      31 21 1 096 898
BMW      32 10 6 777 503
BMW      32 11 1 096 897
BMW      32 11 1 096 898
BMW      32 21 1 096 897
BMW      32 22 1 095 987

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX1383 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.