Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » AX2040 birth

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX2040 BIRTH

AX2040 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny BIRTH
 

    Ocena:
numer części:

AX2040

producent:

BIRTH

Długość 2 [mm] 130
Długość [mm] 147
Masa [g] 430
Gwint zewn. 1 [mm] M 14x1,5
Gwint zewn. 2 [mm] M 16x1,5
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Materiał Stal
nr EAN 1000000031485

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX2040 BIRTH

numery OEM:
AUDI      4B0 419 801M
AUDI      4B0 419 821G
AUDI      4D0 419 801B
AUDI      4D0 419 801E
AUDI      4D0 419 801G
AUDI      4D0 419 821Q
AUDI      4D0 422 821
AUDI      4D0 422 821A
AUDI      8E0 422 821
AUDI      8E0 422 821C
SEAT      4B0 419 801M
SEAT      4B0 419 821G
SEAT      4D0 419 801B
SEAT      4D0 419 801E
SEAT      4D0 419 801G
SEAT      4D0 419 821Q
SEAT      4D0 422 821
SEAT      4D0 422 821A
SEAT      8E0 422 821
SEAT      8E0 422 821C
SKODA      4B0 419 801M
SKODA      4B0 419 821G
SKODA      4D0 419 801B
SKODA      4D0 419 801E
SKODA      4D0 419 801G
SKODA      4D0 419 821Q
SKODA      4D0 422 821
SKODA      4D0 422 821A
SKODA      8E0 422 821
SKODA      8E0 422 821C
VOLKSWAGEN      4B0 419 801M
VOLKSWAGEN      4B0 419 821G
VOLKSWAGEN      4D0 419 801B
VOLKSWAGEN      4D0 419 801E
VOLKSWAGEN      4D0 419 801G
VOLKSWAGEN      4D0 419 821Q
VOLKSWAGEN      4D0 422 821
VOLKSWAGEN      4D0 422 821A
VOLKSWAGEN      8E0 422 821
VOLKSWAGEN      8E0 422 821C

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny AX2040 BIRTH w samochodach:

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.